FANTASTISKE LONDON

Jeg er så heldig å ha nær familie bare 2 timers kjøretur unna London. Sånnsett sparer vi mye penger når vi ønsker en lengre ferie i Storbritannia. London er en fantastisk fin by, derfor er det ikke å undres at vi nordmenn ofte velger London når vi skal på weekendtur. Byen har mye å by på av kultur, underholdning og mennesker. London har noe å tilby alle turister, kanskje med unntak av skiturister. Er du interessert i shopping, kunst og kultur, arkitektur, uteliv, mat og drikke, sport eller storbyliv, ja da er London en by som virkelig har noe å tilby. London har turistsesong hele året, men er kanskje mest trivelig om våren eller høsten.

Shopping i London kan måle seg med å shoppe både i New Yorjk og Paris. London har bokstavelig talt alt. Her finner du loppemarkeder og bruktbutikker, gedigne shoppingsentre og varemagasiner samt designerbutikkene og små spesialbutikker. Oxford Street er kanskje den mest berømte handlegaten i verden. I denne langstrakte gaten finnes det over 300 butikker! Det finnes også langt over 50 spisesteder i Oxford Street. 

Følger du med på veganer trenden så finnes det flere restauranter i London som tilbyr vegansk mat. Blant annet “Mildreds vegetarian og vegan restaurant” som du finner i Soho, Camden, King’s Cross and Dalston. Videre er “The gate vegetarian and vegan restautant” og “Benares indian restaurant: vegetarian options” verdt et besøk. Førstnevne finner du i Marylebone, Islington and Hammersmith, mens Benares har adresse 12a Berkeley Square, Mayfair, W1J 6BS.   

Er man heldig kan man møte på disse to turtelduene. De er fantastisk flott par. 

 

 

8 kommentarer
    1. Jeg har vært i London 2 ganger, en gang i desember og en gang på sommerstid. Jeg likte meg kanskje best på vinteren. Det var så koselig i sentrum med julelys og utstillinger i vinduene. Mange spennende butikker opp og ned gatene, og et rikt mangfold må jeg si. Alltid noe å kikke på.
      Begge gangene jeg har vært der har tiden rent ut av hendene mine. En langhelg er altså ikke nok! Satt på flyet på tilbaketuren med en dårlig følelse over å ikke fått rukket det jeg burde. Det er så mange inntrykk å ta innover seg fra man går av undergrunnen og til man drar igjen at det er helt vilt. Forbered deg på stress, hehe
      Få iallefall med deg Oxford street (hehe, klassisk) og kanskje Harrods om du er glad i dyre ting. Det er så mange og store gater at du burde ta med deg et kart. Garanterer at du får bruk for det.
      Tenkte meg en tur tilbake i sommerferien. Gleder meg 🙂

    2. Charlotte:

      Hei:)
      Akkurat slik du beskriver byen.. det er slik jeg har på følelsen at den er. Du fikk meg bare til å innse at det er så mye mer jeg har lyst å oppleve mens jeg er der! Det høres fantastisk ut. Og ja, jeg kunne tenkt meg å dra rundt juletider. Det måtte vært det perfekte tidspunkt:)

      Oxford street og Harrods er et must!

      Jeg vurderer en tur neste år. Mest sannsynlig vil det bli om sommeren første gang. Andre gang satser jeg vinter. Jeg tror også at Tower bridge er vakrest i vintermørket.
      Tusen takk for at du delte din erfaring med meg, Charlotte:)

    3. Ja, London har mye å by på. Vi var tre generasjoner som dro dit i mai- skrev om det på bloggen. Ikke gå glipp av Madame Tussaud…

    4. Åå, du må glede deg til den dagen du skal til London! Jeg forelsket meg helt i byen da jeg var der på språkreise i 3 uker i 2010. Jeg fikk oppleve så mye og se så mye flott. Du burde virkelig ta turen opp i London Eye, jeg synes det var en fantastisk opplevelse 🙂 Ellers burde du også ta turen innom de andre stedene du nevner over, og for ikke å glemme Buckingham Pallace, dra dit i et vaktskifte – det synes i hvert fall jeg var flott å se på! Også Madame Tussauds da, det er jo litt moro og ha vært en tur innom der også! De tre årene etter språkreisen min var jeg i London en gang hvert år, men de to siste årene har jeg ikke vært der. Savner denne nydelige byen så mye, og må bare få til en tur neste år 🙂

    5. London e en heilt fantastisk by som æ glede mæ tel å dra telbake tel. Æ og han Kevin dro dit førr 2 år sia og vi storkosa oss…..va vel innom de fleste av de plassan du nevnte i innlegget. Men e ikkje no særlig å dra dit midt i fellesferien sånn som vi gjorde…det blir vi ikkje å gjøre en gang tel. Når vi va i Oxford Street så va det så fullt av menneska på butikkan at det va umulig å se på det som va der.
      Min favorittplass va no uten tvil Notting Hill…..Portobello Road Market…..steminga der va heilt fantastisk 🙂

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg