OPPDATERING 1: JEG KUTTER NED PÅ SUKKER

Da er det på sin plass med oppdatering vedr nedtrapping på sukkerforbruket mitt. Som har vært altfor stort siden før jul. Jeg kommer ikke til å legge skjul på noe som helst under denne prosessen – fordi det er så utrolig viktig å få frem hvor negativt sukker virker inn på kroppen. Og da kanskje spesielt på oss jenter/kvinner. Jeg har bestemt meg for å trappe ned – alt etter kroppens signaler. Det er liten vits i å presse seg for mye og kutte ut alt av sukker med èn gang. Slike drastiske tiltak liker hverken kropp eller sinn. 

Så hvordan går det så med meg knappe dager etter påbegynt nedtrapping? Jo, kjære leser.. jeg er jevnt over sur, grinete, slapp, tidvis motløs og trist, uregelmessige hjerteslag i perioder på dagen, irritabel, svetter noe helt ekstremt både natt og dag, økning av indre uro, rastløshet, veldig tørst, ukonsentrert, skjelvinger, kaldsvetter, kalde hender og sist men ikke minst så synes jeg fantastisk synd i meg selv. Ja, og så er jeg svimmel, svimmel og atter svimmel.

Jeg ser frem til abstinensene slipper taket og jeg kan begynne å leve normalt igjen. For dette er virkelig ikke noe jeg ønsker for min verste fiende! Og da er det ille. 

Da ønsker jeg et liv med minimalt raffinert sukker hjertelig velkommen!! Aldri mer om jeg har tenkt å skade kroppen min på samme måte som jeg har gjort de siste ukene. Sukker i store mengder er helseskadelig. Forresten så glemte jeg å nevne at enkelte mennesker kan oppleve noe som ligner hallusinasjoner når de kutter ned på et stort sukkerforbruk. Grunnen til dette er at sukker har en narkotisk virkning på hjernen. Dette er viktig å merke seg.

/Ann-Kristin

13 kommentarer

Siste innlegg