STØRST AV ALT ER KJÆRLIGHETEN

Jeg sitter alene i sofaen og kjenner at hjertet mitt svulmer over av kjærlighet. Øynene fylles av tårer på grunn av den vanvittige gleden jeg kjenner fyller hele meg. 

Hvorfor? Fordi jeg sitter og observerer mine 3 fantastiske gutter som spiller yatzy. Lonestar`s Tequila Talkin`fyller øretelefonene jeg har lånt hos kjæresten min – slik at jeg kunne kose meg mens jeg skriver blogginnlegget. Kjæresten min.. han er det beste som har hendt meg og guttene – noensinne. Han kom inn i livet vårt mens vi så sårt trengte noen som kunne stå der fjellstøtt sammen med oss. Jeg sitter her og ser hvor engasjert han er i guttene mine – og tankene melder seg.. hva har jeg gjort for å fortjene en så vakker og omtenksom – og fantastisk mann? Jeg – en vanlig jente fra kalde nord. Hverken mer eller mindre enn andre. Av alle vakre jenter som finnes der ute så valgte han meg.. jeg kommer til å stille meg selv det samme spørsmålet så lenge jeg lever, tror jeg. Hvorfor meg – av alle?

Som nyskilt og i en alder av 38 år hadde jeg nesten gitt opp troen på kjærligheten. Alle som har gått gjennom en skilsmisse vet hvor tungt det er. Spesielt det første året. Alt er kaos. Man prøver å starte et nytt liv alene sammen med barna. Det forventes at man skal starte et nytt liv – og det helst alene – uten en partner. Hva ville folk si om jeg fant meg en ny mann? Hva ville familien si? Skulle jeg tilbringe resten av livet alene pga et havarert ekteskap – eller skulle jeg åpne opp for at det finnes kjærlighet der ute? 

Det fantastiske er at det virkelig er håp.. Kjærligheten finnes der ute. Man må bare være åpen for å ta imot den når den melder sin ankomst. Jeg holdt tilbake en god stund.. men dagen kom da jeg ikke kunne fornekte lenger at jeg var blitt glad i et nytt menneske. Et menneske som kun ville meg og barna mine det beste. Jeg valgte å overse hva andre måtte mene. Jeg har alltid fulgt magefølelsen min og denne gangen var intet unntak; magefølelsen var helt ren og god. 

Så jeg tok imot kjærligheten. 

#denfølelsen jeg får når han ser på meg med de nydelige øynene sine.. de vakreste øynene jeg har sett noen gang.. og det nydelige smilet.. da kjenner jeg at forelskelsen fyller hver celle i kroppen min. Audun, jeg elsker deg. Herifra og til evigheten. 

Noen mnd etter jeg og kjæresten min møttes for første gang så sitter jeg nå og ser på mine glade og fornøyde barn – barn som har vært igjennom det som barn helst ikke bør gå igjennom; en skilsmisse. Men livet er ikke over. Det finnes mennesker der ute som kan være til stor ressurs i livet og fremtiden din. Derfor legger jeg nå alt bak meg og ser fremover. Jeg har så mye å se frem til! Jeg skal treffe nye mennesker som skal berike livet mitt. Blant annet skal jeg treffe en mamma og en pappa som har oppdratt den fantastiske mannen som sitter kun noen meter ifra meg. Det gleder jeg meg utrolig mye til – og jeg kommer til å møte mine nye svigerforeldre med en så dyp respekt som jeg aldri har følt overfor noen før. Foruten mine egne foreldre. De har oppdratt et fantastisk menneske. Hvor fantastiske må ikke de være?! Jeg gleder meg sånn til å møte dem. 

Jeg føler meg utrolig heldig som har fått så mange nye og flotte mennesker i livet mitt. Jeg er heldig. 

2 kommentarer

Siste innlegg