ENDELIG IGANG IGJEN!

Jeg sier “endelig” – fordi jeg føler at jeg har vært i en form for dvale i flere mnd nå. Derimot, etter å ha vært på fjelltur et par ganger i løpet av den siste uken, så føles det som kroppen er mottakelig for trening igjen. Nå tør jeg ikke ha de altfor store forhåpningene, men det hjelper iallefall på motivasjonen når man kjenner at kroppen fungerer utmerket etter en såpass lang dvale. Iallefall.. idag kom vi oss opp til ca 400 moh. Det var en flott tur. Sol og varmt, men ikke for varmt heldigvis. Litt vind i luften – noe som er en fordel når man går i fjellet. 

Jeg har satt meg som mål å toppe Vassbruna sommeren 2016. Fjellet ligger ca 1200 moh, og idag gikk jeg ca 1/3 del av turen oppover. Merker at jeg har satt meg store ambisjoner, for dette blir slett ikke så lett som jeg først hadde sett for meg. Men når jeg først har satt meg et mål innen fysiske utfordringer – så gjør jeg alt for å nå målet.

Uansett så krever det en del trening frem mot toppstøtet. Det er ikke bare å legge i vei 1200 moh og tro at man skal ut på en lett søndagstur – nei, dette krever at man går noen turer i skog og mark og helst steder med noe stigning, slik at man får trent opp musklene i lår og legger. Det er en klar fordel om man er godt trent før man skal på slike – i norsk målestokk – høye topper. 

Når vi skal toppe Vassbruna så kjører vi ingen snarveier. Vi går fra fjellets grunnmur og helt til toppen. Jeg synes forberedelsene og treningen frem mot målet er like morsomt og spennende som selve toppstøtet:) Jeg gleder meg! 

 

 

Her er målet for sommeren. Vassbruntinden, ca 1200 moh. Det er fjellet du ser i bakgrunnen: 

 

Vassbruna sett fra Akka

 

3 kommentarer

Siste innlegg