SPRUKNE NEGLBÅND

Sliter du med tørre og sprukne neglebånd? Har du prøvd håndkremer i alle fasonger og prisklasser – til ingen nytte? Neglebånd som fliser seg og rives opp – med tilhørende svie og smerte – er ikke et ukjent fenomen for mange av oss. Du har sikkert fått råd både på apotek og via reklame at fuktighetskrem er det beste for tørre neglebånd. Vel, fuktighetskrem hjelper muligens på generelt tørre hender – men ikke på tørrhet rundt neglene. 

Om du har tørr og sensitiv hud så er det enda viktigere å bruke et produkt som er fetere enn fuktighetskrem. Nemlig olje. Det finnes flere gode neglebånd oljer på markedet. Det du må gjøre er å prøve deg frem for å finne den du liker best og som fungerer best på dine hender. Selv har jeg prøvd flere, men kommet frem til en jeg virkelig elsker! Det er neglebånd oljen fra Essie. Den er drøy, lukter herlig  og gir fantastisk god fuktighet. Prisen er ca 139,- pr stk. Og den varer relativt lenge om du bruker den riktig. 

Andre ting du trenger for å stelle neglebånd er neglebåndskyver og neglebåndfjerner/saks. Type de på bildet under. Har du dette er du langt på vei sikret mot en fremtid med penere hender. Det du gjør er at du skyver neglebåndene nedover slik at de ikke lenger er festet helt inntil neglen. Du kan også bruke saksen og klippe bort store og sprukne neglebånd. Jeg vasker alltid hendene før jeg smører meg med neglebåndolje. 

Om du har ekstremt tørr og vanskelig hud – eller har en jobb som krever at du må rengjøre hendene ofte og grundig, så vil jeg anbefale å blande grønnsåpevann og ha hendene i. 5 – 10 min pr gang (et par ganger i uken) holder. Grønnsåpe desinfiserer, rengjør og inneholder fettstoffer som gjøre hendene myke. Merk; ikke alle tåler denne typen behandling like godt! Du må huske å smøre med neglebånd olje etter endt grønnsåpebad. 

Du finner veiledning flere steder på nettet når det gjelder fremgangsmåte i forhold til fjerning av neglebånd. Dette er også noe som kan gjøres hos en profesjonell hudpleier eller en som legger kunstige negler. Det billigste vil likevel bli om du lærer deg å gjøre dette selv – da neglebånd vokser raskt og må fjernes med jevne mellomrom.

/Ann-Kristin 

0 kommentarer

Siste innlegg