BLOGGLEDEN ER LIKSOM LITT BORTE, MEN…

Ja, det er slik det føles. Det har vært på samme måte over en lang periode og jeg strever virkelig med å finne tilbake til gleden med å blogge. Det er faktisk svært sjelden at jeg i det hele tatt orker å logge meg på for å se over bloggen. Gleden som var der en gang er fraværende og det er jo selvfølgelig trist. Egentlig bunner alt ned til at bloggen trenger fornyelse. Det jeg begynte å blogge om for noen år siden er fremdeles en interesse – men ikke noe jeg har genuint lyst til å bygge bloggen min på lenger.

I lengden blir det ufattelig kjedelig å bare skrive om hva du bør og ikke bør spise, hvor ofte du bør trene og hvor mye søvn du trenger for å fungere i hverdagen. Lesere blir mettet på livsstilsblogger. Det blir for mye mas om hvordan du bør leve livet ditt best mulig. Du er uansett den eneste som vet hva som er best for akkurat deg selv. 

Ikke har jeg lyst å utlevere meg selv så mye heller. En blogg fylt med drama er selvsagt mulig og vil være et sikkert clickbait om det er det man er ute etter. Misforstå meg rett, kjære leser – alle som blogger liker klikk, men langt ifra alle foretrekker å dra i land klikk med drama.

Hvilken retning bloggen vil ta når vi trer inn i det nye året aner jeg virkelig ikke, men det at jeg faktisk har skrevet et innlegg må da være et godt tegn. For å være helt ærlig så frister det å starte opp med noe helt nytt (for meg iallefall); en podcast. Det er så utrolig mange spennende tema å ta for seg og som vi kan diskutere og snakke om i det uendelige, så det er ikke en helt fjern tanke. Spesielt tabubelagte tema er noe jeg kunne tenkt meg å bygge en podcast på. Og samfunnsspørsmål generelt. En podcast basert på engasjement, åpenhet og ytringsfrihet. Det hadde i tillegg vært morsomt med en podcast der det dukker opp relevante gjester fra tid til annen. 

Å drømme har aldri skadet noen, og uansett hvor ung eller gammel du er så er det sunt å drømme! Det er aldri for sent å starte med noe nytt. Etter å ha skrevet dette innlegget så er jeg mer sikker enn noen gang på at tiden er inne for å tenke nytt. Er det forandring du ønsker så er du den eneste som kan gjøre noe med det. Det gjelder meg også selvfølgelig. Jeg er ene og alene ansvarlig for min egen fremtid og min egen lykke. Det har jeg tenkt å gjøre noe med i 2020! Som vi sier her nord; “No e det pinade nok!” 

/Ann-Kristin 

0 kommentarer

Siste innlegg