Ann-Kristin

About

Contact

Follow me

Categories

Archives

Search

vakker.no - Fri frakt - Sminke og parfyme på nett

PÅ SHOPPING.. UTEN Å SHOPPE

Tok meg en tur på shopping idag - uten å shoppe. Ved nærmere ettertanke kalles det ikke shopping når man ikke handler noe, men bare ser og drømmer seg bort i alt det vakre butikkene har å tillby. Wannado-shopping? Uansett, jeg kom over et par ting jeg ønsker meg. Har bursdag i november.. runddag til og med. Kanskje det vil dukke opp en liten pakke til meg i anledning dagen? Om det ikke gjør det, er det likevel ikke det som er viktigst for meg. Det er å ha de jeg er glad i rundt meg. De som står meg nærmest. Det er den virkelige og sanne lykke:-) Men over til det jeg tilfører på ønskelisten min.

Den her falt jeg for med det samme. Perfekt jobbantrekk! Problemet er bare at skjorten ikke finnes i min str. Litt irriterende slikt. Klær i litt større størrelser synes jeg er lite kreative og blir lett uformelige - og dermed kjedelig. Kjedene burde få designet tøffe og moderne klær til jenter og kvinner som ikke faller under kategorien slank, men som kanskje går under kategorien "en jente/kvinne med fyldige former". XL kvinner har da også et ønske om å ta seg bra ut, og det er ikke alltid det er like lett å gå ned i vekt - det kan være mange grunner for at vekten står på det tallet den gjør. Jenter, slutt å vær opptatt av hva badevekten viser; det viktigste er at DU føler deg komfortabel med DIN egen vekt! Slips kr 99,- Skjorte kr 249,- Cubus. 

Det her skjerfet er fantastisk mykt og deilig:-) Det har jeg bestemt meg for at jeg vil ha - om jeg så må kjøpe det selv. Det koster 399,- Litt i overkant av hva jeg tidligere har betalt for mine utallige skjerf, men det er verdt det. Et must! 



Til dere parfyme-elskere: Denne parfymen har en frisk og lett duft. Den er er ikke tung som mange andre parfymer, men virker oppkvikkende. Man blir glad når man lukter på denne:-) Et must for en jente/kvinne som liker friske og smekre dufter. Prisen er heller ikke avskrekkende. Du finner den på Cubus. 

Noe så lekkert som disse støvlettene skal du lete lenge etter. Iallefall om du liker denne type sko. De har et nydelig design, er sexy uten å være vulgær, rene og flotte linjer -  et must for alle sofistikerte kvinner. Ca kr 1800,-

 

Ønsker deg en fantastisk dag! Ann-Kristin

#mote #sko #støvletter #klær #skjorte #slips #dameklær #parfyme #makeup #shopping #blogg
 

  • 11.10.2016
  • //
  • Kl.13:56
  • //
  • Klær/Sko
  • //
  • 8 kommentarer
  • BØR MAN TRENE NÅR MAN ER SYK?

    Siden jeg våknet idag med akkurat dette og ikke klarer så mye mer enn å ha sofaen som selskap - så passet det jo perfekt å blogge litt om forkjølelse osv. 

     

    Halsen er vond, nesen er tett, hodet er bomull og ørene er tette. Du hoster - og svetten renner. Bør du trene når du er i en slik tilstand?

     

      

     

    Når er det lurt å holde sengen, og når er det ingenting i veien for en liten treningsøkt?

    Her hersker det mange teorier, og ifølge Lommelegen er det nesten opp til den enkelte å kjenne etter hvordan formen er.

    - Man skal ikke trene med feber, og bør ha hatt minst en feberfri dag før man begynner å trene igjen. Og da bør man gå litt ned på intensitet de første øktene for å kjenne kroppens reaksjon på treningen, skriver Lommelegen.

    Penicillinkur


    Går man på medisiner som penicillin eller betennelsesdempende kan man også med fordel ta det med ro mens kuren pågår. Er man i tvil, kan man konsultere med lege.

    Ifølge Lommelegen er det også viktig å være klar over at de reaksjonene som skjer ved trening som økt puls, svette, andpustenhet kan minne om de symptomene som skjer ved nervøsitet, angst, men man bør ikke skremmes fra trening av den grunn..

    Gledeshormoner


    Føler du deg skikkelig syk bør du altså ikke trene. Men neste gang du vurderer å bli liggende under teppet fordi du har lette menssmerter eller litt hodepine, bør du huske på at trening utløser gledeshormoner som virker smertedempende på kroppen. I tillegg vil oksygenopptaket øke, noe som ofte tar brodden av hodepinen. Trener du deg varm og svett, vil du ikke bare få blodomløpet ordentlig i gang, du vil også svette ut avfallstoffer.

    Om du bare føler at energien er borte, kan trening hjelpe deg opp igjen. Trening styrker immunforsvaret. En kjapp gåtur renser bihulene bedre enn en ettermiddag på sofaen. Det hjelper å få igang blodsirkulasjonen. Spis sunt, drikk masse vann og sov nok, så kanskje du finner ut at du ikke er syk likevel.

    Nakkesjekken


    På nettsiden Prevention.com presenteres regelen "nakkesjekken". Hvis symptomene dine er over nakken, som en rennende nese eller sår hals, så er det greit å trene. Selvsagt oppfordres du også her til å lytte til din egen kropp, og vurdere hvor hardt du skal trene.

    Dersom symptomene dine sitter under nakken, som foreksempel verking i kroppen, at du fryser, har vondt i magen eller diare, så anbefaler Prevention.com at du tar det med ro til du føler deg bedre. Feber er også en treningsstopper. Husk også at dersom du trener på et treningsstudio, så vær grei og ta hensyn til andre om du tror du er smittsom.

    Feberfritt døgn


    Men hva med når du er blitt frisk igjen? Når er du frisk nok til å trene?

    - Etter infeksjonssykdommer bør man være feberfri minst ett døgn før man gjenopptar treningen, sier tidligere sjefslege for den norske olympiatoppen, Ola Rønsen, til DinSide Helse.

    Ifølge Rønsen bør du avvente treningen til generelle sykdomstegn som muskel- og leddverk er borte. Men det går som regel bra å trene rolig selv om du er litt snørrete eller har litt sår hals, mener han.

    Start forsiktig


    - Det er uansett viktig å starte med lav belastning og lav intensitet etter at du har vært syk. Begrens treningen fra en halv til én time. Hvis det fungerer bra, kan du gradvis trappe opp de neste tre gangene og regne med å kunne trene normalt igjen etter tre-fire dager, sier han.

    Etter mer langvarig og alvorlig sykdom som for eksempel ved kyssesyke, bør du være feberfri cirka én uke og kjenne deg helt frisk før du starter treningen, anbefaler Rønsen.

    Ikke overdriv treningen

    Og du bør ikke kjøre på med fullt tempo med en gang du tar på deg joggeskoene igjen. Bruk tilsvarende lang tid på opptrapping til normal trening igjen som perioden du var syk.

    - Har du vært syk i fire uker, må du beregne fire uker opptrapping før du er tilbake til normale treningsdoser igjen, sier den tidligere sjefslegen.

    Syk av treningen


    Det er også viktig å passe på at ikke selve treningen gjør deg syk, påpeker han.

    - Kulde og varme stresser immunforsvaret vårt. Som en generell regel bør du derfor passe på at du ikke blir kald og våt under og etter trening, spesielt på den kalde årstiden. På samme måte bør du om sommeren unngå trening i direkte sol for ikke å bli overopphetet.



    Sjekk hvilepulsen


    Det kan være spesielt utfordrende for astmatikere og allergikere å tilpasse treningen i forholdt til forkjølelse og vinterkulde.

    - Astmatikere som blir syke i vinterhalvåret, må passe spesielt på å beskytte luftveiene mot tørr og kald luft. Allergikere som blir syke i allergisesongen, bør på sin side passe på å legge treningen til steder hvor de blir minst eksponert for pollen eller det de måtte være allergisk mot, sier Rønsen.


    Ifølge Dr. Mark Wotherspon ved English Institute of Sport kan hvilepulsen være en god indikator på om du er klar for å trene eller ikke. I likhet med Rønsen følger han toppidrettsutøvere på kloss hold, og kan fortelle at utøverne sjekker hvilepulsen sin daglig.

    - Hvis hvilepulsen slår mer enn ti slag over det normale i minuttet, bør du la være å trene, sier han til avisen The Guardians nettutgave.

                                      

                                        

    Kilde; Dinside.no 

  • 22.11.2015
  • //
  • Kl.12:54
  • //
  • Klær/Sko
  • //
  • 1 kommentar
  • TID FOR KLÆR

    Siden det er -7 på denne kanten av landet idag, så fikk jeg plutselig lyst å legge ut bilder av varme og gode vinterklær. (Nåvel, det sniker seg nok inn et og annet plagg som ikke er optimalt for de minusgradene vi har her oppe i nord) 

    Det aller beste med å gå ned i vekt, vet dere hva det er? Jo, det er å kunne kjøpe de klærne man har lyst på. Tidligere så gikk jeg rett forbi avdelingene med vanlige størrelser - og rett til avdelingene med de største klærne. Misforstå meg rett, det er ikke noe galt i det - absolutt ikke. Det burde bare produseres flere TØFFE klær til personer som ikke er A4 når det kommer til kroppsfasong. Store klær blir lett posete og ensformige. Det må være mulig å lage noe som kan gjøre at store mennesker også kan kle på seg og føle seg flott! For det er jo akkurat det de er. Bare med noen kilo ekstra.

    Men uansett hvor man vrir og vender på det; det ER en deilig følelse å kunne gå inn i en klesbutikk og finne seg et klesplagg man liker - og faktisk vite at man passer det. Nå har jeg atter en gang surfet på nettet og funnet klær.. her er et lite utvalg; 

     

                                 

                                 

                                             

                                 

                                  

                                     

                                 

                                           

                                           

                                           

                                           

                                                      

     

    Noen nettbutikker du kan besøke om du vil; Miinto , Motehus , Brandos

              

     #clothes #klær #mote #vinterklær #vinterjakke #genser #strikkeklær #mariusmønster #cardigan #sko 

  • 16.11.2015
  • //
  • Kl.20:29
  • //
  • Klær/Sko
  • //
  • 11 kommentarer
  • Mine favoritter fra utvalgte nettbutikker:-)

    Her kommer noen av mine favoritter fra utvalgte nettbutikker. Ble sittende å surfe tidligere idag.. og fant utrolig mye fint:-)





    Støvlettene tror jeg er knallfin til skjørt og jeans. De rosa er kjempesøte! 





    Hva synes dere om disse? Lurer på størrelsen på dem.. de er fra en utenlandsk wholesale butikk. 

     De her skoene tror jeg nesten jeg bare må bestille;-) Kjempesøte!!





    Har lyst på begge de her. Spesielt veska.. den er bare så tøff (spesielt for en katteeier som meg..)





    Nå er vel jeg litt for gammel for en slik genser.. haha:-) 



     

    Brandos har et utrolig variert utvalg av sko! Se HER for mer inspirasjon.

     

  • 04.11.2015
  • //
  • Kl.21:10
  • //
  • Klær/Sko
  • //
  • 14 kommentarer
  • Kompresjonstights vs vanlig tights.

                                                                                       
                       

    Vi er inne i en tid hvor kompresjonstights er det "store" og skal visstnok gjøre underverker for bena og kroppen din når du trener. Men er egentlig kompresjonstights så bra som media fremstiller det? Jeg har selv kompresjonstights fra 2xu. Du kan lese mer om tightsen HER! Kompresjon skal være helsemessig bra på flere områder:

    1. Bedre oksygenering av blod for raskere restitusjon
    2. Raskere muskeloppvarming før øvelse
    3. Redusert muskelutmattelse gjennom redusert muskeloscillasjon (repeterende sammentrekninger og avspenninger)
    4. Redusert muskelømhet
    5. Redusert langtids overbelastningsskade
    6. Mer kraft
    7. Økt propriosepsjon (evnen til å føle kroppens posisjon)

     Om jeg skal gå ut i fra personlige erfaringer så får jeg mye mindre vondt når jeg bruker kompresjon under trening. Jeg får lett smerter i leggene under harde joggeøkter - og jeg kan med hånden på hjertet si at disse tightsene hjelper på denne problematikken. Vanlig tights fungerer helt fint under lettere trening! 

    Det eneste jeg skulle ønske var at de kunne lage tights med noe høyere og ledigere liv. Den tightsen jeg har strammer veldig over magen og er litt ubehagelig til tider. 

     

                                                     Hva er din erfaring med kompresjonstights? Fungerer det for deg?

     

    #trening #kompresjonstights #kompresjon #treningsklær #tights 

  • 25.10.2015
  • //
  • Kl.08:57
  • //
  • Klær/Sko
  • //
  • 7 kommentarer
  • Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no