hits
Ann-Kristin

About

Contact

Follow me

Categories

Archives

Search

Annonse Annonse Annonse

P SHOPPING.. UTEN SHOPPE

Tok meg en tur p shopping idag - uten shoppe. Ved nrmere ettertanke kalles det ikke shopping nr man ikke handler noe, men bare ser og drmmer seg bort i alt det vakre butikkene har tillby. Wannado-shopping? Uansett, jeg kom over et par ting jeg nsker meg. Har bursdag i november.. runddag til og med. Kanskje det vil dukke opp en liten pakke til meg i anledning dagen? Om det ikke gjr det, er det likevel ikke det som er viktigst for meg. Det er ha de jeg er glad i rundt meg. De som str meg nrmest. Det er den virkelige og sanne lykke:-) Men over til det jeg tilfrer p nskelisten min.

Den her falt jeg for med det samme. Perfekt jobbantrekk! Problemet er bare at skjorten ikke finnes i min str. Litt irriterende slikt. Klr i litt strre strrelser synes jeg er lite kreative og blir lett uformelige - og dermed kjedelig. Kjedene burde f designet tffe og moderne klr til jenter og kvinner som ikke faller under kategorien slank, men som kanskje gr under kategorien "en jente/kvinne med fyldige former". XL kvinner har da ogs et nske om ta seg bra ut, og det er ikke alltid det er like lett g ned i vekt - det kan vre mange grunner for at vekten str p det tallet den gjr. Jenter, slutt vr opptatt av hva badevekten viser; det viktigste er at DU fler deg komfortabel med DIN egen vekt! Slips kr 99,- Skjorte kr 249,- Cubus. 

Det her skjerfet er fantastisk mykt og deilig:-) Det har jeg bestemt meg for at jeg vil ha - om jeg s m kjpe det selv. Det koster 399,- Litt i overkant av hva jeg tidligere har betalt for mine utallige skjerf, men det er verdt det. Et must! 



Til dere parfyme-elskere: Denne parfymen har en frisk og lett duft. Den er er ikke tung som mange andre parfymer, men virker oppkvikkende. Man blir glad nr man lukter p denne:-) Et must for en jente/kvinne som liker friske og smekre dufter. Prisen er heller ikke avskrekkende. Du finner den p Cubus. 

Noe s lekkert som disse stvlettene skal du lete lenge etter. Iallefall om du liker denne type sko. De har et nydelig design, er sexy uten vre vulgr, rene og flotte linjer -  et must for alle sofistikerte kvinner. Ca kr 1800,-

 

nsker deg en fantastisk dag! Ann-Kristin

#mote #sko #stvletter #klr #skjorte #slips #dameklr #parfyme #makeup #shopping #blogg
 

  • 11.10.2016
  • //
  • Kl.13:56
  • //
  • Klr/Sko
  • //
  • 8 kommentarer
  • BR MAN TRENE NR MAN ER SYK?

    Siden jeg vknet idag med akkurat dette og ikke klarer s mye mer enn ha sofaen som selskap - s passet det jo perfekt blogge litt om forkjlelse osv.

    Halsen er vond, nesen er tett, hodet er bomull og rene er tette. Du hoster - og svetten renner. Br du trene nr du er i en slik tilstand?


    Nr er det lurt holde sengen, og nr er det ingenting i veien for en liten treningskt?

    Her hersker det mange teorier, og iflge Lommelegen er det nesten opp til den enkelte kjenne etter hvordan formen er.

    - Man skal ikke trene med feber, og br ha hatt minst en feberfri dag fr man begynner trene igjen. Og da br man g litt ned p intensitet de frste ktene for kjenne kroppens reaksjon p treningen, skriver Lommelegen.

    Penicillinkur


    Gr man p medisiner som penicillin eller betennelsesdempende kan man ogs med fordel ta det med ro mens kuren pgr. Er man i tvil, kan man konsultere med lege.

    Iflge Lommelegen er det ogs viktig vre klar over at de reaksjonene som skjer ved trening som kt puls, svette, andpustenhet kan minne om de symptomene som skjer ved nervsitet, angst, men man br ikke skremmes fra trening av den grunn..

    Gledeshormoner


    Fler du deg skikkelig syk br du alts ikke trene. Men neste gang du vurderer bli liggende under teppet fordi du har lette menssmerter eller litt hodepine, br du huske p at trening utlser gledeshormonersom virker smertedempende p kroppen. I tillegg vil oksygenopptaket ke, noe som ofte tar brodden av hodepinen. Trener du deg varm og svett, vil du ikke bare f blodomlpet ordentlig i gang, du vil ogs svette ut avfallstoffer.

    Om du bare fler at energien er borte, kan trening hjelpe deg opp igjen. Trening styrker immunforsvaret. En kjapp gtur renser bihulene bedre enn en ettermiddag p sofaen. Det hjelper f igang blodsirkulasjonen. Spis sunt, drikk masse vann og sov nok, s kanskje du finner ut at du ikke er syk likevel.

    Nakkesjekken


    P nettsiden Prevention.com presenteres regelen "nakkesjekken". Hvis symptomene dine er over nakken, som en rennende nese eller sr hals, s er det greit trene. Selvsagt oppfordres du ogs her til lytte til din egen kropp, og vurdere hvor hardt du skal trene.

    Dersom symptomene dine sitter under nakken, som foreksempel verking i kroppen, at du fryser, har vondt i magen eller diare, s anbefaler Prevention.com at du tar det med ro til du fler deg bedre. Feber er ogs en treningsstopper. Husk ogs at dersom du trener p et treningsstudio, s vr grei og ta hensyn til andre om du tror du er smittsom.

    Feberfritt dgn


    Men hva med nr du er blitt frisk igjen? Nr er du frisk nok til trene?

    - Etter infeksjonssykdommer br man vre feberfri minst ett dgn fr man gjenopptar treningen, sier tidligere sjefslege for den norske olympiatoppen, Ola Rnsen, til DinSide Helse.

    Iflge Rnsen br du avvente treningen til generelle sykdomstegn som muskel- og leddverk er borte. Men det gr som regel bra trene rolig selv om du er litt snrrete eller har litt sr hals, mener han.

    Start forsiktig


    - Det er uansett viktig starte med lav belastning og lav intensitet etter at du har vrt syk. Begrens treningen fra en halv til n time. Hvis det fungerer bra, kan du gradvis trappe opp de neste tre gangene og regne med kunne trene normalt igjen etter tre-fire dager, sier han.

    Etter mer langvarig og alvorlig sykdom som for eksempel ved kyssesyke, br du vre feberfri cirka n uke og kjenne deg helt frisk fr du starter treningen, anbefaler Rnsen.

    Ikke overdriv treningen

    Og du br ikke kjre p med fullt tempo med en gang du tar p deg joggeskoene igjen. Bruk tilsvarende lang tid p opptrapping til normal trening igjen som perioden du var syk.

    - Har du vrt syk i fire uker, m du beregne fire uker opptrapping fr du er tilbake til normale treningsdoser igjen, sier den tidligere sjefslegen.

    Syk av treningen


    Det er ogs viktig passe p at ikke selve treningen gjr deg syk, ppeker han.

    - Kulde og varme stresser immunforsvaret vrt. Som en generell regel br du derfor passe p at du ikke blir kald og vt under og etter trening, spesielt p den kalde rstiden. P samme mte br du om sommeren unng trening i direkte sol for ikke bli overopphetet.



    Sjekk hvilepulsen


    Det kan vre spesielt utfordrende for astmatikere og allergikere tilpasse treningen i forholdt til forkjlelse og vinterkulde.

    - Astmatikere som blir syke i vinterhalvret, m passe spesielt p beskytte luftveiene mot trr og kald luft. Allergikere som blir syke i allergisesongen, br p sin side passe p legge treningen til steder hvor de blir minst eksponert for pollen eller det de mtte vre allergisk mot, sier Rnsen.


    Iflge Dr. Mark Wotherspon ved English Institute of Sport kan hvilepulsen vre en god indikator p om du er klar for trene eller ikke. I likhet med Rnsen flger han toppidrettsutvere p kloss hold, og kan fortelle at utverne sjekker hvilepulsen sin daglig.

    - Hvis hvilepulsen slr mer enn ti slag over det normale i minuttet, br du la vre trene, sier han til avisen The Guardians nettutgave.



    Kilde; Dinside.no

  • 22.11.2015
  • //
  • Kl.12:54
  • //
  • Klr/Sko
  • //
  • 1 kommentar
  • TID FOR KLR

    Siden det er -7 p denne kanten av landet idag, s fikk jeg plutselig lyst legge ut bilder av varme og gode vinterklr. (Nvel, det sniker seg nok inn et og annet plagg som ikke er optimalt for deminusgradenevi har her oppe i nord)

    Det aller beste med g ned i vekt, vet dere hva det er? Jo, det er kunne kjpe de klrne man har lyst p. Tidligere s gikk jeg rett forbi avdelingene med vanlige strrelser - og rett til avdelingene med de strste klrne. Misforst meg rett, det er ikke noe galt i det - absolutt ikke. Det burde bare produseres flere TFFEklr til personer som ikke er A4 nr det kommer til kroppsfasong. Store klr blir lett posete og ensformige. Det m vre mulig lage noe som kan gjre at store mennesker ogs kan kle p seg og fle seg flott! For det er jo akkurat det de er. Bare med noen kilo ekstra.

    Men uansett hvor man vrir og vender p det; det ER en deilig flelse kunne g inn i en klesbutikk og finne seg et klesplagg man liker - og faktisk vite at man passer det. N har jeg atter en gang surfet p nettet og funnet klr.. her er et lite utvalg;













    Noen nettbutikker du kan beske om du vil;Miinto,Motehus,Brandos

    #clothes #klr #mote #vinterklr #vinterjakke #genser #strikkeklr #mariusmnster #cardigan #sko

  • 16.11.2015
  • //
  • Kl.20:29
  • //
  • Klr/Sko
  • //
  • 11 kommentarer
  • Mine favoritter fra utvalgte nettbutikker:-)

    Her kommer noen av mine favoritter fra utvalgte nettbutikker. Ble sittende surfe tidligere idag.. og fant utrolig mye fint:-)





    Stvlettene tror jeg er knallfin til skjrt og jeans. De rosa er kjempeste!





    Hva synes dere om disse? Lurer p strrelsen p dem.. de er fra en utenlandsk wholesale butikk.

    De her skoene tror jeg nesten jeg bare m bestille;-) Kjempeste!!





    Har lyst p begge de her. Spesielt veska.. den er bare s tff (spesielt for en katteeier som meg..)





    N er vel jeg litt for gammel for en slik genser.. haha:-)



    Brandos har et utrolig variert utvalg av sko! SeHERfor mer inspirasjon.

  • 04.11.2015
  • //
  • Kl.21:10
  • //
  • Klr/Sko
  • //
  • 14 kommentarer
  • Kompresjonstights vs vanlig tights.


    Vi er inne i en tid hvor kompresjonstights er det "store" og skal visstnok gjre underverker for bena og kroppen din nr du trener. Men er egentlig kompresjonstights s bra som media fremstiller det? Jeg har selv kompresjonstights fra2xu. Du kan lese mer om tightsenHER!Kompresjon skal vre helsemessig bra p flere omrder:

    1. Bedre oksygenering av blod for raskere restitusjon
    2. Raskere muskeloppvarming fr velse
    3. Redusert muskelutmattelse gjennom redusert muskeloscillasjon (repeterende sammentrekninger og avspenninger)
    4. Redusert muskelmhet
    5. Redusert langtids overbelastningsskade
    6. Mer kraft
    7. kt propriosepsjon (evnen til fle kroppens posisjon)

    Om jeg skal g ut i fra personlige erfaringer s fr jeg mye mindre vondt nr jeg bruker kompresjon under trening. Jeg fr lett smerter i leggene under harde joggekter - og jeg kan med hnden p hjertet si at disse tightsene hjelper p denne problematikken. Vanlig tights fungerer helt fint under lettere trening!

    Det eneste jeg skulle nske var at de kunne lage tights med noe hyere og ledigere liv. Den tightsen jeg har strammer veldig over magen og er litt ubehagelig til tider.

    Hva er din erfaring med kompresjonstights? Fungerer det for deg?

    #trening #kompresjonstights #kompresjon #treningsklr #tights

  • 25.10.2015
  • //
  • Kl.08:57
  • //
  • Klr/Sko
  • //
  • 7 kommentarer
  • Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no