INSPIRERENDE INTERIØR

Vi nordmenn er mer opptatt av interiør enn noengang. Kreativitet og interiør er kommet for å bli. Jeg elsker interiør og har alltid et eller annet prosjekt på gang. En vegg i mitt hus har sjelden samme farge veldig lenge. Jeg elsker å saumfare boligmagasiner og instagram etter nye ideer. Inspirasjon har jeg hentet litt her og litt der, og satt sammen til en helt egen stil. Det absolutt viktigste er at jeg blir glad når jeg kommer inn dørstokken hjemme, og at hjemmet mitt gir meg en følelse av velbehag. Interiør som sofa og bord bytter jeg svært sjelden. Det er mye billigere og bytte ut putetrekk, bilder, vaser og llignende. Det skal så lite til før interiøret har fått et helt nytt iinntrykk. 

Jeg bestiller som regel billige postere med trykk, og setter de inn i passende rammer. Interiør trenger ikke bli så dyrt. Det finnes mange ting du lett kan gjøre selv. Loppemarked er et must! Der har jeg virkelig gjort mange kupp. En gammel stol i tre kan pusses og males. Det samme med bilderammer. Lampeskjermer kan trekkes om, og gardiner kan syes om til f.eks putetrekk. Her er det bare fantasien som setter grenser. 

Jeg har brukt lang tid (flere år!) på å teste ut flere typer interiør, og virkelig kjenne på hva jeg trives med. Jeg trives med hvit som grunnfarge på de store flatene. Pr idag har jeg en kontrastvegg i stuen. Istedenfor å male alle veggene i huset om man skulle gå lei, så er det mye greiere å ha èn vegg man kan skifte farge på etter behov og ønske.

Jeg vet om mennesker som faktisk skifter farge på alle husets vegger etter årstider. Noe nytt interiør blir selvsagt kjøpt inn fra tid til annen. Hvis det er kostbart, så vurderer jeg alltid fordeler mot ulemper. Det er liten vits i å bruke penger på noe som vil bli stuet vekk etter kort tid. En god regel jeg har satt for meg selv er alltid å lete etter billige utgaver først.

/Ann-Kristin 

0 kommentarer

Siste innlegg