2 UKER UTEN TRENING

Jeg har ikke trent på over 2 uker fordi jeg har vært syk. Forkjølet med mistanke om en eller annen betennelse. Jeg er av den oppfatning at kroppen fikser seg selv i det fleste tileller. Og mange betennelser som oppstår som følge av førkjølelse eller influensa – er virusutløst, og det finnes det ingen behandling mot. Grunnen for at man får slike betennelser er at immunforsvaret er nedsatt og man er mer mottakelig andre virus enn det man opprinnelig ble smittet av. Er forsåvidt ikke helt frisk ennå. Så trening har faktisk vært det siste jeg har tenkt på.. eller jo, jeg har tenkt – men ikke hatt overskudd.

Det jeg merker nå som jeg er på bedringens vei er hvor viktig treningen er for humøret mitt! Humøret er rett og slett dritt!! For å si det rett ut. Det kan være bra innimellom, men så daler det igjen og jeg blir rett og slett grinete. Det er på en måte godt å kjenne på det også – for da vet jeg at jeg endelig begynner å bli frisk. Og at det var èn av hovedgrunnene for at jeg begynte å trene; nemlig å bli kvikkere og i bedre humør. 

 

Det er så utrolig deilig å kjenne at kroppen sier ifra at “nå er det på tide å bevege på kroppen din, Ann-Kristin”. Det er en fantastisk følelse at kroppen kan gi sinnet slike signaler. Jeg valgte under denne sykdomsperioden og kutte all trening. Det er fascinerende hvor godt man lærer seg å høre på kroppen når man har trent ei stund; den vil alltid gi deg klar beskjed om at nå vil den hvile. Derfor har jeg heller ikke kjent behov for å trene – før nå.

Jeg bobler over av overskuddsenergi som jeg gleder meg til å få ut via fysisk aktivitet. Det er en god følelse å kjenne at kroppen gir slipp på energi, spenninger og anspenthet som har bygget seg opp når man er syk. 

Kostholdet mitt har dessverre også sklidd helt ut i denne perioden, men jeg kjenner at jeg er på vei inn i rett bane der også. Selv om det er det tyngste å snu igjen; når man har inntatt altfor mye sukker en periode – så er det nesten som man må på en slags avvenning igjen. Men det går seg til. Jeg er klar til å ta fatt igjen, og sakte men sikkert gjøre kroppen min klar til daglig trening. Og jeg gleder meg! MASSE!

 

4 kommentarer

Siste innlegg